måndag 25 maj 2009

Utsidan och trädgården

Som jag har skrivit tidigare så håller vi på och målar om huset, det går framåt och det blir såå fint. Nu i helgen tyckte vi att det var dags att piffa lite i trädgården oxå, det blev mossrensning mellan plattor, plantering i blomlådor, målning av stockar och lite annat. Det är jätteskoj att fixa och vi har lite planer för gården, hoppas bara att vi kan genomföra dem snart, beror som vanligt på hur mycket tid och pengar vi har.... Vi har i alla fall bestämt att vi inte ska ha en massa rabatter och land som ska rensas och skötas (lite självinsikt får man ju ha) det räcker med vår stora gräsmatta.Som tur är har vi Åke, åkgräsklipparen, som gör det hela lite enklare:) Är nöjd med vad vi gjort såhär långt, men man dörmmer ju om när det ligger sjösten runt huset, finns ett soldäck på baksidan och är vatten i poolen, men det kommer!!


3 kommentarer:

Hanna sa...

Kul att få ordning på trädgården! Måste ta en promenad förbi ert hus nån dag och kolla på hur det blev efter ni målade det... Ha det fint! Kram

Anna L sa...

Va duktiga ni är =), men kan tänk mig att det är riktigt kul när man känner att allt man gör är till sig själv!

Hoppas allt är bra mer er alla!
Kram kram

Cornelia sa...

Vad dutkig du är som får bort allt mellan plattorna! Själv river jag håret för jag får banne mig inte bort all skit mellan våra! Såå - kan man inte få hyra dig nga timmar!;) KRAMAR