fredag 13 februari 2009

Fyra veckor

Ja, nu är det ganska exakt fyra veckor sen Andrea föddes, plus en och en halv timme ungefär. Kan tänka mig att vi precis hade fått in världens godaste fikabricka. Om man är gravid och inte ser fram emot förlossningen så kan man i alla fall se fram emot fikabrickan:)

Det märks verkligen att det har hänt grejer på de här veckorna. Bara
på de senaste dagarna har Andrea börjat "prata" mycket mer, hon följer jättebra med blicken och ler ofta, världens sötaste! Hon har börjat vara vaken mer oxå, hon har ett riktigt långt sovpass under dygnet och det är, thank god, på natten, sen sover hon lite kortare stunder på dagen.

Idag får vi besök av mamma/mormor och frasse, hoppas att vi kan gå ut en sväng fast det är två meter snö....












The famous fikabricka.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tiden går fort! Jag och Alexander får komma förbi någon dag snart =) hoppas allt är bra mer er! kram

Anonym sa...

Linnidolff! :) ja ha ju ett litet paket hemma till din lilla söta dotter! Får skicka med Lena & Håkan det om de åker ngn gång framöver igen?.. Hann ju aldrig med o ses ju..=(.. tråkigt! Grattis till andrea på hennes fyra veckorsdag!! Vilken frukostbricka sen.. när jag bara såg bilden först trodde jag det var Pelle som fixat den till dig idag! Då blev jag avis minsann..;) Ha en fin dag! Många kramar

Anonym sa...

Emma: ja gör det! det händer ju så mycket nytt med henne varje dag.

Anonym sa...

Cornelia: Men vi måste ju oxå ses! Jag får höra av mig nästa gång igen, det blir nog snart.
Brickan får man in på förlossningsrummet, både till mamman och pappan. Jag lovar att du aldrig har ätit godare mackor än dom!
kram kram