tisdag 17 november 2009

Det här med att klä på sig...

Jag vet att jag inte är den första föräldern som funderar över detta, men varför tycker barn att det är så fruktansvärt att klä på sig? Andrea flyr fältet bara hon ser att jag plockar fram kläder. Man kan ju förstå att det kanske är lite varmt och bökigt att få på sig en jacka eller overall (det blir ju heller inte mindre knöligt av att man snurrar varv på varv som en hal ål), men Andrea börjar sprattla och kämpa emot bara jag ska ta på henne ett par strumpor och när man väl kommer till jackan är det som om jag utsatte henne för tortyr. Det är samma visa varje gång kläderna ska på, jag tänker att om hon nu kommer ihåg att hon inte gillar att klä på sig så borde hon väl oxå veta att när kläderna väl är på så är allt frid och fröjd igen. Men som sagt, det verkar vara gemensamt för alla små barn...

1 kommentar:

Linda sa...

ja visst är det underligt. Agaton är precis likadan!
Man blir ju genomsvett av att kämpa med de små liven.
Och alltid vinner man ju, så varför tar de kampen liksom??

jaja, som sgat, alla verkar lika...