torsdag 27 november 2008

färger

Idag är jag i vimmerby, ska bl a till jem & fix och inhandla billigt (och snyggt såklart) kakel. Just nu har kaklet i vårt kök tusen olika skarpa färger, eller ja det är rött, blått, grönt och beiget.....finns säkert de som tycker det är läckert, men inte jag! Nu blir det ljusgrått med vit fog.

Allt som vi har gjort om i huset hittills, dvs målat och sånt, har blivit vitt/ljust, grått och svart. Det är inte så att jag inte gillar färger, tvärtom, men jag fattar inte varför man vill klistra fast dem på väggarna, då bli det ju skitsvårt att variera sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag håller med! det är lättare att variara assicoarerna med lite mer neturala färger! Vårt hus skiftar i vitt och svart just för tillfället!!.. Överallt.. utom toan som inte e renoverad än och går i ljusbrunt med en lila toasits! dedu! ;) hoppas du har en fin dag i dag här hemma!! bild tack på kaklet när det är klart! !=)