fredag 12 juni 2009

NäsFrida till snorunge

Andrea har blivit förkyld, hon är iofs inte så hängig men jättesnorig. Jag vaknade för några nätter sedan av att hon låg och bökade runt, grymtade och snörvlade. Vi har koksaltlösning som man kan spruta upp i näsan, men det hjälpte inte riktigt nu, det gjorde bara att snoret blev ännu lösare och snörvligare. Andrea blev skitirriterad på att aldrig bli av med det, inte så lätt när man inte fattar att man ska fräsa ut.... Jag visste som tur var att det finns nån slags sug som man kan få ut snoret med så igår bar det av till Oskarshamn för att inhandla en sådan, efter lite letande (finns inte på apoteket som man kanske tror) hittade jag till slut än snorsug vid namn Frida, ja den heter faktiskt NäsFrida.

Vi testade den di
rekt när vi kom hem. Pelle sög (låter ju hur äckligt som helst, men det är ett filter imellan) och jag höll fast Andreas huvud. Detta var INTE populärt, men resultatet blev hur bra som helst så det var absolut värt lite skrik. NäsFrida rekommenderas till alla föräldrar!















I onsdags firade vi Emma och Ida som tog studenten. Studentfesten var hemma hos oss, eftersom vi har en tom lägenhet som hör till vårt husså passade det ju fint. Andrea vandrade från famn till famn och trivdes som fisken i vattnet, Emma och Ida verkade nöjda med både festenoch presenterna, lyckat med andra ord!


1 kommentar:

Anonym sa...

Det syns att hon är lite snorig stumpan. Oj vad jag längtar! Puss mormor