måndag 26 oktober 2009

Jag är i Vimmerby och passar på att skriva lite igen, känns tråkigt att jag inte kan skriva ofta just nu eftersom det händer en massa roliga grejer med Andrea. Hon har till exempel fått ett helt nytt "språk", det låter som att hon pratar och säger ord och meninigar, hon betonar orden som om de vore en fråga eller bara ett konstaterande, men det är på ett språk som jag absolut inte förstår ännu. Hon har gjort stora framsteg med gåvagnen oxå, det går hur stadigt som helstoch hon bestämmer tempot helt själv. Hon står även utan att hålla sig i och kan hitta balansen riktigt bra, men hon är inte så värst intresserad av själva ståendet ännu så oftast sätter hon sig ner ganska snabbt eller tar tag i någonting som finns nära till hands.

Nu är det snart november och jag tror att den här månaden kommer gå undan. Vi ska bland annat fira en 20-åring och en 25-åring i början av månaden, present måste med andra ord inhadlas snart, men jag vet nog vad jag ska köpa:) Vi ska även ha kalas för farfar Hasse som fyller 50, Pelle och jag är "festfixare" så jag hoppas det trillar in lite anmälningar snart.

Hoppas nu att sladdskiten går att laga snart så att vi har en dator som går att använda hemma. Det känns som att man inte är med i matchen riktigt när man inte kan kolla facebook;)

2 kommentarer:

Ronja sa...

Åh, vad det händer grejer! Vilken TUR att jag kommer hem till helgen så jag får se själv vad som har hänt, nu när du inte kan uppdatera så mycket! :)

Puss och kram på er!

Emma sa...

jag far äntligen hem till smålandet på torsdag, ska bli så otroligt underbart att träffa er! hoppas ni mår bra :) Puss & kram!