fredag 30 april 2010

Får man göra så?

Det är en sak som jag har funderat på många gånger, både när jag jobbar eller handlar i någon affär, nämligen detta:

Det börjar bli lång kö i kassan och man ska öppna en kassa till, då tycker vissa som står lååångt bak i kön att det är helt okej att de kastar sig fram och helt plöstligt hamnar först i den nyöppnade kassan. Jag anser att det är exakt samma sak som att tränga sig! Men bufflarna som störtat fram, det packar så nöjt upp sina varor och slänger en blick bakåt mot de stackarna som egentligen borde varit före, men inte snappade upp lika snabbt att en kassaöppning var på gång. Jag blir alltid sjukt irriterad, både om jag sitter i kassan eller om jag står i kön och ska handla, det känns liksom som att de tänker "synd att ni inte va lika kvicka som jag, losers" och fattar inte alls att de gjort fel.


Ja, det var bara det jag ville säga.

Inga kommentarer: