måndag 24 maj 2010

Vad sa jag, sa jag??

Det händer så gott som aldrig, men inatt runt 04.15, vakande Andrea och ville inte somna om. Oftast är det bara att stoppa in nappen så fortsätter hon sova, men nu ville hon inte alls göra det och jag tänkte att hon nog var hungrig för det hade blivit lite konstigt med maten på dagen, hon åt lunch mycket senare än hon brukar och var inte så hungrig sen på em och kvällen. Jag gjorde en flaska välling och tog med Andrea in till våran säng, Pelle som också hade vaknat av Andreas pipande frågade vad som var fel. I mitt (nyvakna, trötta) huvud tänkte jag säga att hon nog var hungrig och att vi måste ge henne mat innan hon sover middag och inte efter, men ur min mun kom det:

"Det är bättre att vi äter henne innan vi lägger henne....."

Det tog en stund innan jag kom på vad jag sagt, men Pelle mumlade bara "jag fattar va du menar" och sen somnade vi om.....

2 kommentarer:

Linda sa...

haha, vad roligt!!

Ronja sa...

Jag skrattar också här... haha