måndag 20 juli 2009

Barnvakt

I lördags var Pelle och jag på grillfest i Vimmerby, utan Andrea... Ja, hon var oxå i Vimmerby men hos mamma och pappa. Det var första gången som vi "lämnade bort" henne en hel kväll, jag åkte iofs hem och la henne vi halv nio eftersom jag ammar då. Vi var lite oroliga att hon skulle vara ledsen när inte vi var där, även om hon är van vid mamma och pappa så har hon blivit mycket mer medveten om när vi går iväg och kan börja pipa om man lämnar rummet. Men! Det gick kanonbra, de hade lekt och gått på promenad och Andrea var nöjd och glad så gott som hela tiden. Det var nog nästan värre för mig,innan hon föddes var jag mycket kaxigare och trodde inte att det skulle vara några problem att lämna bebisen hos barnvakt då och då, svårt att förklara men jag känner mig lite halv när Andrea inte är med. Men samtidigt var det skönt att se att det funkade så bra. Vi hade jättekul på festen och Andrea verkade inte sur för att vi hade lämnat henne en stund;)!











Pappa och mamma utan barn för en kväll


1 kommentar:

emma sa...

så fina ni är!