söndag 26 juli 2009

Vi är verkligen bortskämda med att Andrea sover på nätterna, det har inte varit en enda vaken natt sen vi kom hem med henne från BB. Men nu har det hänt nåt, helt plötsligt har hon börjat vakna på nätterna och vill äta, oftast är det runt tre-fyra sådär, ibland till och med två gånger... Hon har ju börjat äta mer vanlig mat på dagarna, därför tänker jag att hon inte borde vara hungrig på nätterna (inte enligt vad jag har läst i alla fall;) men tydligen är hon det nu för hon äter ganska länge och sen somnar hon om. I natt vaknad hon vid fyra. Först tänkte jag vara lite hård och låta bli amma, men inget annat hjälpte så till slut fick hon äta och somnade sedan som en stock och sov till halv åtta. Jag tänker att det skulle vara skillnad om hon vakande fem, sex gånger och bara vill snutta i två sekunder men hon äter ju faktiskt, så hon borde ju vara hungrig, eller...? Sånt här kan jag tänka på fram och tillbaka, vad som är rätt att göra, vill ju inte skapa nån "ovana" . Men vi är nog som sagt bortskämda när det gällar sovandet, många föräldrar skulle säkert tycka att det var en piss i mississippi att deras barn var vaket tjugo minuter på natten. Nu när jag har skrivit det här känns det helt plötsligt ganska löjligt, inget problem alls egentligen.... Ja, ja vi får väl se hur det utvecklar sig....:)

Idag blir det söndagmiddag i Vimmerby. Vi ska även passa på att väga Andrea, det var ett tag sen nu och jag känner på mig att vågen kommer peka uppåt ganska rejält. Jag gissar på 8,6!

Inga kommentarer: