torsdag 25 mars 2010

Andrea gillar dagis!

Som rubriken hintar om har inskolningen gått bra, vi har varit på dagis tre heldagar och det var en metod som jag tyckte var kanon, jag har ju inget att jämföra med men jag tror att det här var mycket bättre än att komma en timme om dagen i två veckor.

När vi kom första dagen trodde jag att Andrea skulle vilja sitta vid mig och ha koll på vart jag befann mig hela tiden, eftersom det är så hon brukar göra när vi är bland människor hon inte känner, jag kunde inte haft mer fel! Det tog nog inte fem minuter innan Andrea var igång och lekte, det fanns dockor, ett kök, tåg och bilar och en massa saker som inte gick att motstå. Hon gick iväg på egen hand både inne och utomhus, hon har varit intresserad av de andra "stora" barnen och hon har följt med personalen även att jag har varit långt därifrån. Några gånger kikade hon vart jag var (och det kändes väl ändå ganska bra för mamma:) men sen fortsatte hon med vad hon höll på med.

Än så länge har det inte kommit något bakslag i form av mammighet, idag gick jag till och med hem en stund på eftermiddagen och även det hade gått lysande. Hon blev glad när vi kom och skulle hämta henne men hon ville gärna leka en stund till innan vi gick hem.

Det känns skönt att det har gått så bra med inskolningen, Andrea verkar som sagt att trivas och det är ju egentligen det som är det viktiga.

4 kommentarer:

Ronja sa...

Hej,

Tror jag har glömt att fråga. Är ni i Vimmerby något under påskhelgen? Jag åker hem imorgon eftermiddag och stannar hela helgen, vore kul att ses!!

Kramkram

linnea sa...

Ja vi åker dit på lördag och ska sova över, så på söndag kanske vi kan ses??

Kram kram

Daniel sa...

Superbra att hon trivs där!!

Allas dröm om sina barn!

Ronja sa...

Trivs hon fortfarande? Jag saknar en uppdatering!! :)

kramkram