onsdag 5 augusti 2009

Sked - no thank's

Andrea har varit lite smågrinig till och från när hon ska äta, speciellt mat, gröt går oftast bra. Igår när hon skulle få mat, spagetti och köttfärssås som hon gillar, ville hon inte alls! Hon skakade på huvudet, rynkade på näsan och gnällde som bara den. Tidigare har jag tänkt att hon kanske inte var hungrig eller att hon var trött, men nu var det länge sen hon åt och hon hade precis sovit. Jag testade med storfavoriten banan, men när hon inte ens vill ha det tänkte jag ge upp. Medan jag började plocka bort gjorde jag ett sista försök och gav henne lite mat som jag hade på mitt finger, det slukade Andrea glatt. Jaha....jag testade och la en klick till på fingret, samma sak, jättegott! Det slutatde med att hon åt upp hela lasset från mitt finger. Vet inte vad man ska säga om det, men vad gör man inte för att kotten ska få i sig mat. Som tur var gick det lite bättre med gröten i går kväll och i dag på morgonen åt hon upp all gröt från skeden. Hoppas att det var en tillfällig idé.

I eftermiddag ska vi till Mimmi, Robban och Moa i Oskarshamn. Jag håller alla tumman för att fröke
n Svensson kan tänka sig att äta sin mat från en sked då....


1 kommentar:

Mimmi sa...

Och tänk så bra det gick att äta här! Hon åt ju som en häst! :) Det var trevligt att ni kom, nu vet ni ju var vi bor så vi hoppas det blir fler besök!