fredag 14 augusti 2009

Tempo

Andrea vakande klockan sju, lekte och for runt på golvet tills hon blev trött igen vid halv nio. Hon somnade som en stock och jag tänkte att det var bäst att dra igång lite städning, trodde att hon skulle sova i en halvtimme ungefär, i bästa fall en timme. Eftersom jag inte hade så gott om tid på mig blev det ett ganska högt tempo, först tvättstugan: hängde en tvätt och satte på en ny, fick utbrott på allt skit som ligger/hänger överallt och rensade ut en massa saker. Därefter köket: i diskhon satten spindel som såg ut att komma från Borneos regnskog, dränkte spindeln och diskade all disk, torkade bänkskivor och rengjorde spisen. Fram med dammsugaren och gick över tvättstugan, köket och vardagsrummet. Lite småpyssel hann jag oxå med plus att jag sprang och kollade till Andrea med jämna mellanrum. Mamma kommer sedan och då har jag tänkt ta mig an toaletterna.

Så nu sitter jag här vid datorn och Andrea sover fortfarande, snart två timmar sedan hon somnade....

1 kommentar:

Kristin sa...

Vad fin din sida har blivit :)
Kram!