torsdag 17 september 2009

Dagens frukost

Andrea åt en tallrik gröt, en halv banan och en näve jord till frukost i morse. Jag satt i köket och åt frukost, Andrea kröp omkring under bordet som hon brukar, men helt plötslig hör jag hur hon börjar kraxa och hosta ute i hallen, när jag springer dit får jag se hur hon sitter vid en stor växt och är helt svart i munnen. Jag plockade ut all jord och försökte skölja ur munnen på henne, men lite jord svalde hon säkert.... Kände mig helt oansvarig och började tänka på alla giftiga baciller som kan finnas i jord, men jag fick ett lugnande sms av mamma att de flesta barn äter jord någon gång.



Den här bilden tog jag igår innan vi skulle gå till affären. Jag hade klätt på Andrea och satt henne i vagnen, skulle bara gå in i köket och hämta pengar. När jag kom tillbaka efter två sekunder satt toker i vagnen:)


1 kommentar:

Lena o Hakan sa...

Varan lille gulliga Toker. Gissa om vi langtar? Puss Fran mormor o morfar