lördag 26 september 2009

Jag vaknade i natt och hörde ljud (prat och pruttar) från Andreas säng, tänkte att klockan var runt sex då hon brukar vakna, men icke, 04.12 var den! Eftersom hon satt upp vet jag att det inte är någon idé att vänta på att hon ska somna om av sig själv, det är heller inte lönt att ställa sig vid hennes säng utan att ta upp henne, då ålar hon bara runt och det har jag inte tålamod till. Jag tog upp henne och bytte blöja sen la jag henne i våran säng och gav henne välling. När vällingen var slut stoppade jag in nappen och såg att Andrea vände sig mot Pelle och grabbade tag i hans näsa, då somnade jag om, hoppas att hon oxå gjorde det.... Vid klockan sex var det dags igen, Andrea satt upp, pigg som en mört och jag såg att Pelle sov som en stock så det var bara att pallra sig upp, men det är ju den tiden vi brukar gå upp så det var inga problem.

Resultatet av vägning och mätning av Andrea i torsdags: 9285 gram och 72 cm lång, 9-kilosgränsen är alltså passerad:)

Inga kommentarer: